Alla inlägg under augusti 2015

Av Rosita jakobsson - 19 augusti 2015 11:58

Oj vad jag är stolt mamma idag. Jag lämnade Felicia ensam på skolan idag. Jag var ganska orolig men det gick såå himla bra :-) Felicia är så duktig och glad. Jag tror att hon var väldigt nervös över att börja skolan men när hon såg hur kul det var så blev hon en helt annan tjej :-) en superglad tjej :-)

Av Rosita jakobsson - 18 augusti 2015 21:45

Ja der blev inte alltför mycket gjort ikväll. När jag for o skrev så renskrev jag bara de 8 sidor jag skrev förra gången. Haha. Men de e ju nått i alla fall. Men jag är bara såå trött just nu. Blev en hel del att renskriva faktiskt. Morsan fick sig då ett gott skratt när hon läste upp för mig. Jag var så stressad när jag skrev förra gången så jag hade gjort en massa fel :-). Men de e sånt som händer när man skriver för hand. Tur att man märker det när man renskriver. Sen kommer jag ju ändå att redigera fanskapet när det är klart. Det är inget litet jobb kan jag säga. Borde egentligen dela upp det så det inte blir så mycket i slutet.

Nu ska jag då bara ta det lugnt ett tag innan sängen. Blir en vilodag när det kommer till träningen. Det är nog lika bra att man inte tar ut sig för mycket på en gång när man inte tränat på ett tag :-). Nog för att jag har svårt att ta det lugnt ibland. Haha

Av Rosita jakobsson - 18 augusti 2015 15:45

Just nu sitter jag och Felicia och tar det lugnt med lite barnpogram. Man blir rätt slö i den här värmen. Men man ska såklart inte klaga nu när värmen äntligen är här.   Jag bukar i vanliga fall bara blogga via mobilen men idag fick jag ett infall och ville prova från datorn igen. haha. Var nära på att glömma mitt lösenord men det kom till slut.

Idag så var jag tungen att ställa klockan för säkerhets skull. Felicia började ju skolan idag. Men hon vaknade dock innan mig ändå . Det blev vääldigt spännande för felicia som är så blyg. men i slutet så verkade hon ha värmt upp lite, det brukar ofta bli så. Men jag vet inte riktigt vad som e på g. Hon är på ovanldet i framtiden.igt dåligt humör. suck. Härligt att jag ska få fara iväg ikväll och skriva i alla fall. Då får jag en liten paus i alla fall.


Jag har även suttit och tänkt på det här med träningen lite. Har hittat lite gamla bilder från 2007. Mina målbilder :-) jag kan inte fatta att jag inte var nöjd med hur jag såg ut då. Men men. Jag kommer nog att blogga igen ikväll efter jag har skrivit på boken men vi får se. Fick även veta av min vän att jag har många stavfel i bloggen. hahah. Det är nått jag vet om då det går lite fort när jag skriver på mobilen. Haha. Men jag ska verkligen försöka tänka på det i framtiden.Här e bilderna i alla fall :-)    

Av Rosita jakobsson - 18 augusti 2015 00:11

Idag blev en riktig tränardag :-) gick först en promiss med svägerkan sen in i gymmet hemma där jag rodde och joggade. Det tog ett tag att få igång löpbandet då bandet inte iulle centrera sig o höll på o slira. Men skam den som ger sig o tillslut fick vi allt fixat :-)

Måste faktist säga att jag blev förvånad över att jag klarade jogga ca 8 min utan att stanna då jag inte har joggat på lääänge. Allt som allt blev det 18 min ( med liten paus då o då) så nu har jag kommit igång med det med. Är såå härligt o jogga. Känns i benen. Haha.

Av Rosita jakobsson - 16 augusti 2015 17:44

Nu har jag äntligen blicvt peppad inför träningen igen :-) hela dagen har gått åt att städa undan i träningsrummet så det går att använda igen. Jippie. Nu har man då ingen ursäkt.

Felicia börjar ju förskoleklass på tisdag ( jag säger dock fortfarande 6 - års ) det ska bli fruktansvärt spännande. Inte bara för Felicia utan även för mig o bosse :-)

På tisdag ska jag även iväg på skrivkväll igen. Hoppas verkligen att det forsar ur mig som sist. Deet kändes ganska härligt att ha så mycket som ville ut på papper istället för att sitta som ett frågetecken framför laptopen. Haha

Vårat träningsrum :-)

Av Rosita jakobsson - 15 augusti 2015 08:30

Ja som rubriken lyder. Somnade kring 4....felicia väckte mig 6 :-( . Ska jag aldrig få sova? Mina ögon är seriöay gjorda av grus idag o ja ser föe jävlig ut. SUCK!!!

Av Rosita jakobsson - 14 augusti 2015 18:14

Idag har det varit full rulle hela dagen. Har nästan just kommit hem och klockan är redan 18.00 Men jag klagar inte. Det har varit kul att aktivera sig med hela familjen. Bosse tog ut en semesterdag idag och dagen började med att vi körde Mona till jobbet.
Efter det så blev jag nostalgisk och ville ta en tur till Ursviken. Vi parkerade bilen i mitt gammla kvarter o tog sen en promenad.
Jag visade Bosse och Felicia vart jag gick på dagis, var mina vänner bott, var jag gick skola, var jag lekte m.m Det var jättehärligt :-). Det märks dock att tiderna har förändrats mycket. Nu för tiden så aktiverar föräldrarna barnen på ett annat sätt. När jag va liten så fick man aktivera sig själv. Man var ute hela dagarna. Nu var kvarteret jag bodde helt folktomt. Haha. Tänkte " var e alla barn" hhaha. Inte en käft ute förutom dom som solade på altanen :-).
Så mycket har förändrats på dessa år. Jag har varit till Ursviken nån gång då o då och sett hur mitt gamla hus har bytt färg feån rött tull snorgrönt och nu vitt. Suck. Passade bäst när det var rött.

Efter jag fått återuppleva gamla minnen så for vi förbi pappas grav. Jag har nog aldrig täbkt på hur fin minneslund dom har där. Tog en massa kort :-).

Sen bar det iväg till Boviken o bada. Felicia var väl den som badade meat då jag och bosse försökte komma ihåg hur man kastade macka. Kan ju säga att det var bara Bosse som klara av det. Hahaha. :-)

Sen iväg o hämta morsan igen o hem för mat. Nu äntligen lite lugn och ro hemma :-). Men i helhet en riktigt bra dag. Var tvungen att ta fram det gamla fotoalbumet när jag kom hem. Ska lägga ut lite bilder oxå så ni får se.

En rätt ovanlig syn på en lekplats :-)

Den fina minneslunden

Dragkamp i Ursviken ca 1990 eller nå sånt

Lilla jag i Ursviken

Av Rosita jakobsson - 13 augusti 2015 06:13

Det här blir 3 natten som jag sover som en kratta :-( inatt ha ja nog fått ca 1 tim sömn. Konstigt nog så hade jag en mardröm. Brukar inte ha det men det beror säkert på alla konstiga tankar som jag haft den senaste veckan. Hmmm... kanske ska sluta tänka så mycket. Haha.
Min mardröm utspelade sig i min säng så när jag vaknade visste jag inte skillnaden. Var helat skräckslagen, vågade inte öppna ögonen och det ilade i hela kroppen. FY!!

Får se hur dagen nu bli då jag knappt sovit. Har en känsla av att det inte lär bli så kul. Felicia har redan retat upp mig då hon vaknade i ottan o skrek att hon skulle ha frukost
Att hon kan göra en macka själv verkar ha försvunnit ur hennes kunskapsbank bara för att mamma behövde få sova. Haha. Det är klassiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards