Alla inlägg under januari 2014

Av Rosita jakobsson - 1 januari 2014 18:38

Ja nu är det första dagen på det nya året :-).
Igår tog vi det rätt lungt, åt god mat och hade besök av familj och vänner. Riktigt trevligt var det :-). Enda nackdelen va att det lät som ett kärnvapenskrig ute. Jag va rätt orolig att Felicia skulle vakna. Men det gjorde hon inte :-)

Nu har jag även satt in de nya målen för hälsan. Förra året gick jag ner totalt 20 kg och nu är det fortsättning :-)
Jag och min mamma har förutom vikten bestämt oss för att träna inför ett 5 kilometers löpning mål. Målen är satt till i slutet av maj så det ska bli spännande.
Det känns väldigt motiverande att ha ett mål med träningen. Då när det känns jobbigt så är det bara att försöka fokusera på målet :-).

Just nu sitter jag dock bara och chillar i soffan. Känns skönt efter dagens träning då jag har träningsvärk i båda benen. Från höften ner till fötterna. Haha. Så går det när man är oerfaren löpare. Men förhoppningvis så blir det väl bättre med tiden :-). Kämpa kämpa.
Jag satt med Bosse och Mona tidigare idag och pratade om hur kul det är att för en gångs skull fått träningen till att bli en del av livsstilen. Annard så har man tränat ett tag o sen gett upp. Nu har vi tränat regelbundet sen februari förra året och än så länge känns det bara skitbra :-)

Ha de bra och god fortsättning på det nya året :-)

Ovido - Quiz & Flashcards