Alla inlägg under november 2011

Av Rosita jakobsson - 13 november 2011 01:58

Ja vad ska man säga...

Idag har jag och bosse varit på stan och köpt lite kläder. Suck jag avskyr att fara på stan och handla kläder med barn. Felicia vill ju springa runt hela tiden och så måste jag springa efter henne.


Sen väl hemma så kom morsan förbi och vi såg film :-)

Felicia har ju blivit jätte duktig föresten. Hon är blöjfri  ca 2 - 4 tim per dag nu och går och hämtar pottan direkt hon vaknar. haha Hon ska som ha koll på var den finns. Men den där tjejen kan kissa. När jag kollade i pottan tidigare idag och hon hade kissat så var ju pottan halvfull. hahhaa.

Hon har också verkligen kommit igång med talet nu mer än förr. Det går verkligen fort nu. Jag räknade ut att på ca 3 dar så har hon lärt sig ca 10 nya ord :-) Och om man säger alfabetet så kan hon hörma nästan varje bokstav.

Hon börjar verkligen efter apa vad man säger nu. Bäst att tänka vad man säger :-D


Nu sitter jag uppe sent själv. Jag har sovorgon i morgon så jag tänkte passa på. Det är så sällan man är uppe så här sent när man har barn. Lyssnar på musik som jag aldrig blir less på :-) Jag har sök och sökt efter en viss låt och nu har jag äntligen hittat den. Jag trodde den var rellativt ny men den kom från 09. Kankse därför det var så svårt att hitta den. haha


Längtar till i morgon då jag och Bosse ska till Bosses föräldrar på förmiddagen och fira yngve påp fars dag. Efter det så ska vi fara till Linnea och Akram och självklart lilla jonas som har blivit så stor :-) Jag och Linnea ska då passa på att fira vara män :-) Jag  Och Bosse köpte en prinssestårta som vi ska ta med. Hoppasbara dom vill ha den :-) haha Annars få man väl äta upp den själv. haha


Nä nu måste jag egentligen gå o sova. Blev ett långt inlägg det här med det är väl kul med lite omväxling. haha  NATTI

Av Rosita jakobsson - 8 november 2011 19:08

Glömmer alltid bort mig och klickar för fort. haha Här är det




 

Av Rosita jakobsson - 8 november 2011 19:01

Dagen blev ganska lugn. Hämtade Felicia från dagis och hon var som vanligt INTE glad att se mig. haha varför ska man alltid komma när dom har som mest roligt?  Får hoppas på att det går bättre i morgon annars får hon sitta i vagnen på väg hem. Jag har fortfarande ont i foten och det blir inte bättre av att jag måste bära henne. (För att hon är så arg)


Nu ligger lilla damen och Bosse duschar :-)

När Felicia skulle äta sin kvällsfika så ville hon så gärna ha te. Jag gav henne lite utan socker och så började hon prata på. haha. Jag var tvungen att filma lite för bara då så sa hon 2 nya ord....Ost och sluta. Talet har verkligen kommit igång nu och det märker man på videoklippet jag ska lägga ut.


Bilder från halloween festen samt festen med bara Linnea jag och Carmen läggs inte upp. Jag har inte pratat med nån om jag får så det får vara. Ni som känner mig privat kan få se hemma hos mig. :-)


Nu till en kopp kaffe och nya Walking dead avsnitt :-)

Av Rosita jakobsson - 8 november 2011 08:26

Nu är jag less!! 

Jag var på fest i lördags och hade jättetrevligt. Men ack är huvet dum får kroppen lida. Jag sprang vid ett tillfälle och ramlade och stukade foten. Ajaj

Just då gick det över fort men dagen efter hade jag ondare.

Jag for och hämtade Tarzan på eftermiddagen och då på väg hem så gick jag väl självklart fel i trappen oxå :-( så nu är foten typ blå argggg. Jag har jätteont.


Hur som helst... Felicia har nu ingen vanlig spälsäng. Vi har tagit bort ena sidan så nu kan hon ta sig upp och ner själv :-)

Jag tycker att hon är hur duktig som helst som aldrig gått upp efter vi har laggt henne. Därimot började jag fundera i morse. Frågan är om hon förstår riktigt för hon satt ändå kvar i sängen och ropade på mig. hahah.


Idag blir det nog att ta det lungt. Får se om Carmen kanske skulle hit för jag kan inte gå idag. haha handikapad dummmer. annars blir det väl att vila och att passa på att sitt

a vid datorn. Jag har typ inte hunnit det så mycket senaste tiden.


jaja  ha de till senare :-)

Av Rosita jakobsson - 2 november 2011 13:19

Igår så var jag duktig. Jag gick till solbacken och tebax. Så nu har jag börjat med mina promenader. Nån dag ska jag väl försöka få med mig min bror också, om han orkar. hihi


Jag blir glatt överasskad när det gäller Felicias tal. Hon lär sig ca nya 2 ord varje dag :-)

Dom nyaste orden är städa och te.

Igår så gick hon omkring och sa städa hela tiden :-) sammtidigt som hon städade. Hon var jätteduktig på att hjälpa mamma igår. Hon hjälpte mig att dammsuga, plocka ur diskmaskinen och tvätta kläder.

Idag så har hon även rengjort handfatet på toaletten. hahaha

När hon skulle borsta tänderna så tog hon tvättsvampen vi har vid tvättfatet och började rengöra. :-)

När hon rengjorde sa hon....mamma pappa blä!

hahahahaha. Nu ska jag och min mamma snart hämta Felicia bus på dagis :-)hej svejs

Ovido - Quiz & Flashcards