Alla inlägg under januari 2016

Av Rosita jakobsson - 29 januari 2016 15:36

Fy fan va jag längtar till sommaren. Sol och värme. Man blir positivt inspirerad bara av att titta ut genom fönstret. Nu är det bara mörkt o kallt . Eller ja...lite varmare än förr iaf :-).
Dagen började inte riktigt som jag hade tänkt men efter en stunds vila så kändes det lite bättre :-)
Bosse och Felicia passade på att fara ut till lekparken då jag inte har orkat varit ute på ett tag på grund av hostan. Väldigt konstig hosta det här. Sitter mer i bröstkorgen :-(. Hostat så mycket så jag får typ ont av att sitta. Känns som jag varit på gymmet i 4 timmar och bara tränat ryggmusklerna. Haha. De e typ svårt att andas normalt. Får hoppas att jag får vila så jag kan bli frisk innan sommaren. Hehe.

Felicia glad över sin nya jacka. På väg ut :-)

Av Rosita jakobsson - 28 januari 2016 00:19

Nu var det ett tag sen jag bloggade sist. Det beror på en massa saker. Men nu ikväll brast det . Nu gick jag in i väggen. Vi ska ta o kolla upp lite saker imorgon för det här funkar inte. Gumman blir sjuk, vägrar sova, blir inte frisk på grund av det. Sen när hon äntligen blir frisk så blir hon övertrött men sover ändå inte :-( kedjetäcket funkar inte. Och inte jag heller.
Inget e kul längre. Ser knappt framemot nått. Sitter bara med min musik och försöker stänga ute världen. Orkar inte göra nått. Tack o lov att jag har en karl som stöttar mig . Vi får se vad vi hittar för lösning. Nu har jag fått nog!

Av Rosita jakobsson - 16 januari 2016 22:22

Idag for jag till morsan just efter lunch och har försökt skriva ända sen dess. Några sidor blev det iallafall :-) men ibland flyter det på utan problem medan andra gånger så är det som att gå i cement. Men jag är ändå nöjd. Min rygg håller dock inte med. Och min hjärna är för tillfället som potatismos. Jag blir helt zombie liknande efter jag skrivit en längre stund. Hjärnan jobbar på högvarv så när man slappnar av så blir man helt utmattad . Det blev iallafall att jag for hem nu och sover i min egen säng. Sen tillbaka i morgon bitti och fortsätta. :-) hoppas bara att jag får lika många sidor skrivna då. Kanske blir boken klar i år då. Haha. Problemet är bara att jag måste tänka om helt och ändra slutet i boken, vilket har lett till att jag känner mig lite fast . Men förhoppningsvis så släpper det bara jag fortsätter skriva istället för att tänka så mycket framåt och oroa mig. Jag får helt enkelt se vars historien leder mig :-) blir spännande iaf. ;-) inte ens jag vet hur det slutar än. Haha

Av Rosita jakobsson - 14 januari 2016 00:01

Idag har vi varit och hälsat på svägerskan och medan vi 2 tanter satt och drack kaffe och hade trevligt så spelade barnen spel. Sen blev det hem o göra middag som vanligt. Mådde lite illa dock då jag skippade lunchen och istället drack en massa kaffe. Haha.
Sen blev jag då himla tvär trött så jag vilade över 2 Tim. Haha. Men det var välbehövligt :-)
Läste veckobrevet från skolan nu och såg att de ska åka skridskor nästa vecka. Så nu måste man försöka hitta skridskor. Sen har Felicia aldrig provat åka heller så det blir intressant. Bra balansträning men det hade varit skoj att få prova med henne först :-) men man får väl göra det bästa av situationen. Måste även fixa längdskidor. Bara lite tråkigt när man måste skaffa saker som hon mest troligt bara kommer använda på skolan. Men jag får väl skaffa skridskor oxå :-) haha. Så får jag ha lite skoj med henne. Hihi

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2016 10:13

Dagen började värre än vanligt men efter allt nu lugnat sig så sitter jag och lyssnar på musik och försöker hitta lugnet :-).
Det kanske blir en tripp till norrlångträsk i helgen. Det är för att vi (jag o morsan) ska komma igång med skrivandet igen efter en lite längre paus. Så nu blir det hårda bud :-) jag har redan kommit halvvägs in i boken och vill inte lämna den så. Eftersom jag även har andra projekt på g så vill jag gärna avsluta den här först.

Sen får man väl se vad dagen erbjuder. Har inga speciella planer förutom att försöka softa med Felicia som är rätt förkyld. Kanske det blir att mysa i soffan och se frost för 12342 gången :-) haha

Av Rosita jakobsson - 2 januari 2016 20:36

Ja...så var det ett nytt år. Nu efter helgerna ska det bli skönt att börja träna igen :-) . Bara synd att det är så halkigt ute. Känner mig som bambi på hal is ?.

Idag bestämde vi oss för att fara till Leos. . Var där från kring 11 till 16.00 Jag säger bara det....det var galet där borta idag. Kön var ibland ända ut till parkeringen praktiskt taget. Så det blev även rätt högljutt. Det blev väldigt tyst och stilla när man äntligen kom hem. Haha.

Nu har gumman snart somnat och vi ska bara slappa resten av kvällen. Blir att ta sig en dusch och sen se en bra film eller nått. Känns konstigt att Bosse börjar jobba på måndag. Felicia börjar ju inte skolan än så det är frågan vad vi ska hitta på. Vi får väl våldgästa våra vänner thihi. ?

Busig tjej på leos

Ovido - Quiz & Flashcards