Alla inlägg under december 2015

Av Rosita jakobsson - 25 december 2015 21:13

Ja, så var julen typ slut för det här året. Det har varit stressigt och trevligt på samma gång. Dock ingen julstämning i år :-( . Men det e ok. Det viktigaste är ju att barnen blev nöjda. :-).
Idag har jag pysslat med Felicia och lekt mer än någonsin haha.Hon fick en pyssellåda av sin mormor. Dock så var det en hel del glitter saker i den. Så nu är det glitter överallt. Jag och Felicia har glitter över hela ansiktet, kläder och händerna. Möblerna är glittriga och även katterna går omkring och glittrar ? haha.
Nu sitter jag och halv sover. Har varit mega trött idag. Nästan bakis, fast på mat. Hihi. Vill inte se mer mat på nån vecka nu ?
Kanske det blir en film ikväll. Men är lite smått sugen på en supervarmt dusch och sen sova. Man får se vad som händer. Tror då att Bosse har somnat i Felicias rum. Haha. Kanske ska ta o väcka honom så han inte sover på golvet därinne resten av natten :-)

Av Rosita jakobsson - 24 december 2015 19:26

Nu är det jul igen :-) god jul allihopa.
Dagen började med grötfrukost hos svärföräldrarna och sen hem och fixa inför julbesöket :-). Min bror med familj och min mamma var här ikväll. Riktigt trevligt har vi haft. Men det märks av när det blir mycket barn och mycket liv. Haha. Man kanske börjar bli lite gammal. Nu så ska vi ta det inte långt tills Felicia ska insäng. Sen ska vi dricka kaffe och se tomten är far till alla barnen. Haha. Tradition.

Dags för kalle anka :-)

Passar på att skiva upp den egengravade laxen. Blev riktigt god :-)

Jag fick till och med en julklapp av mina brorsbarn :-)

En liten jul selfie

Av Rosita jakobsson - 18 december 2015 22:13

Idag har det varit fullt upp redan från 8 i morse. Jag, Camilla och de mindre barnen promenerade upp till maxi för att handla lite inför lite bak. Blev dock lite tungt så vi var tvungna att ta bussen hem. Haha. Jag har typ inte åkt buss på minst 1 år. Så det var rätt mysigt.
Jag har haft lite problem med julbaket i år. Inte riktigt haft tid över till det. Så när jag såg Camillas baklista så hoppade jag på det tåget :-). De blev 3 olika saker. Knäck, hallongrottor / dumlegrottor och en specialare med mariekex, kolasås och choklad.
Sen blev det hem för middag och sen tillbaka till Camilla och Christer för att grava lax :-). Första gången jag provar det själv så det ska bli gott o prova:-).
Nu är jag helt slut och ser inte riktigt fram emot julhandlingen imorn. Jag hoppas det går fortare än vi trott. Men jag har svårt att tro det. Det beror lite på hur mycket folk som är på solbacken.

Jag när jag förbereder laxen :-)

Av Rosita jakobsson - 15 december 2015 08:42

Ja så har det hänt igen. Nått brukar alltid hända mig haha. När jag kom hem från lämnat Felicia och ska stänga dörren så följer handtaget med. Haha. Nu ska jag bara vänta på att bovärden har telefontid klockan 9. Hoppas han kan komma fixa det ganska snart :-). Annars så ska jag nog bara städa undan idag. Kanske plugga lite körkortsteori :-)

Av Rosita jakobsson - 13 december 2015 18:32

Ja, så var de Lucia igen. Idag fick jag faktiskt liite julstämning :-).
Idag har jag städat och lekt med Felicia m.m till middagen så var jag sugen på nått lite extra så det blev hemmagjord pizza :-p mums.
Nu har hela familjen passat på o duschat och nu väntar vi bara på att julkalendern ska börja :-). Sen blir det isäng för lilltjompan då hon ska till skolan imorgon. Kan inte fatta att dom bara har 1 vecka kvar terminen nu. Tiden går fort. Haha. Den verkar även gå fortare när man blivit äldre. Huvva hihi.

Dagens middag. Första gången i nya ugnen. Blev en stor skillnad på degen :-)

Av Rosita jakobsson - 11 december 2015 17:09

Nu börjar man äntligen se ljuset i slutet av tunneln. Phu. Inte helt bra men jag behöver inte sova 23 Tim om dygnet iaf :-).
Nu blir det att försöka njuta av lite lugn och hoppas att man kan ta sig ut igen innan helgen är helt slut.
Ska nog passa på o läsa ut boken jag läser så brorsan får tillbaka den :-)

Av Rosita jakobsson - 10 december 2015 10:50

Nu har jag åter igen åkt på magsjuka. Sist var exakt en månad sen. Fattar inte. Brukar typ va ordentligt sjuk max 1 gång per år. Nu är jag inne på andra dan och känner mig redan som ett uttorkad russin. Haha. Fast jag dricker jättemycket. Man har verkligen ingen ork kvar så det är tur att det snart e helg. Felicia fick stanna hemma för säkerhets skull oxå. Ändå bara en dag hon missar.
Nu snöar det och jag skulle vilja vara ute o mysa men istället så kan jag knappt hålla ögonen öppna. Ska ta o vila en stund till medan Felicia ser på film.

Av Rosita jakobsson - 9 december 2015 10:01

Nu fattar jag inte vad som försigår med mig egentligen. Haha. Jag har varit väldigt trött de senaste dagarna och igår så kraschade jag på soffan 20.30 vaknade av Bosse som kom hem 21.30 och då gick jag o la mig för natten. Jag orkar typ inte vara vaken längre. Haha. Börjar nog bli gammal.
Idag har jag planer men vi får se hur det går med dom eftersom jag mår fan just nu :-( förhoppningsvis mår jag bättre innan jag ska hämta Felicia. Annars får jag be nån om hjälp.
När jag vaknade idag så va jag helt inne på att det var torsdag oxå. Helt dagavill hahahah.
Nu ska jag försöka ta de lungt och kurera mig.

Skapa flashcards