Alla inlägg under november 2013

Av Rosita jakobsson - 18 november 2013 14:56

Jag blir så frustrerad!
Felicias dagis har gjirt en del ändringar i deras rutiner...vilket är jättespännande för alla ( tror jag). Men när man har en liten tjej som inte kan hantera förändringar på ett bra sätt så blir man bara så less. För ett tag senså blev felicia så glad när jag hämtade henne på dagis. Det va rent ett nöje o se henne springa fram till mig med armarna utsteäckta :-). Men nu.... det är som om förändringarna gör att hennes hjärna blir överpumpad och hon blir trött och hennes EXTREMA humörsvägningar blir tusen gånger värre. Och förr va de så lätt då dom va ute när man kom. Då va hon färdigklädd och de va bara att gå hem. Nu har dom nästan alltid påbörjat nått pyssel just när man kommer. Och felicia blir tokig då hon inte får göra färdigt på en gång.
Det har gått så långt att jag nästan bryter ihop varje dag. O får nästan ångest av att hämta henne. Men när vi kommit hem o varit hemma i ca 5 min så svänger det på en halv sekund o hon blir supergullig igen. Skönt, ja , men de tär på en. Jag har inte lika lätt att svinga med mina känslor så då sitter man där o e lessen medan felicia skrattar åtmig :-(. Känns inte bra.

Nu känner man ju sig som en jävla gnällkärring haha. Men jag och flera läkare vi träffat tror felicia mest troligt har adhd eller add. Det som är problemer är att vi måste vänta till fel7xia är 5 år för att få göra en undersökning på det. Suck.

Man borde väl kanske prata med förskolan så kanske man kan komma överens om vissa saker. Typ att dom kan förbereda henne på att hon snart ska hem oxh kanske inte sätta henne vid ett pyssel som hon inte hinner klart. Men då känner man sig som en gnällkärring igen o så.......

vilket långt inägg......men va bara tvungen att få ut lite tankar.

Skapa flashcards