Alla inlägg under april 2016

Av Rosita jakobsson - 18 april 2016 21:38

Nu ligger jag i soffan och vilar mina ben lite medan jag ser på biggest loser. I morse tog jag en promenad och fick tillochmed personligt rekord på tiden på 5 km :-) hihi tyckte att jag gick fortare.
Sen duschning, lunch m.m innan jag skulle hämta Felicia som verkade haft en toppendag :-).
Sen blev det ett besök hos brorsan och hans fru. Tog upp då att jag skulle vilja ta en till kort promenad på kvällen. Brorsan var inte sen på o hänga på och han sa att vägen han tänkt skulle bli ca 3 km. Så de lät ok från min sida . Men en liten olustig känsla spred sig i mig under dagen då jag vet hur min bror brukar vara. Haha.
Det visade sig att promenaden i själva verket var ca 8.5km Och mycket uppför berg. Haha. Mina ben värker lite som sagt. Men satan vilken puls man fick :-).
Träffade även på en uggla på vägen upp. Tror det kan vara en pärluggla om jag sett rätt. Men jag e ingen expert så är det någon som vet så....skulle va kul o veta.

Av Rosita jakobsson - 14 april 2016 22:18

Idag har jag verkligen hålla igång hela dan. Men det är så härligt. Vet inte om det är den friska luften, motionen eller järntabletter som gör verkan. kanske en kombination :-) men jag är piggare och gladare än jag varit på länge :-).
Idag efter jag lämnat Felicia på skolan så for jag till morsan en stund och tjattrade och efter det så gick jag på min morgonpromenad. Men då jag har så mycket träningsvärk så delade jag upp promenaden. Efter det blev det tvätta, fixa disken, damsuga och plocka undan lite i Felicias rum. Efter jag hämtat Felicia så for vi tillbaka till morsan och medan Felicia lekte i lekparken så pratade vi vuxna träning och motivation :-). Vi hade så trevligt att jag bjöd hem morsan på middag så vi kunde fortsätta umgås. Hon är så förkyld så hon har även ätit lite dåligt så då passade jag på att se till att hon fick i sig nått :-).
Sen blev det övningsköra och efter det en till promenad. Nu har jag duschat och känner mig som lugnet själv. Snart blir det sängen och jag vet att jag kommer sova superbra :-).

Av Rosita jakobsson - 13 april 2016 10:13

Vilken underbar dag :-) läsningen på skolan gick som en dans och Felicia var så upprymd idag eftersom dom ska baka i klassen idag :-). Hon älskar ju att baka så det passar henne. Sen tog jag morgonpromenaden :-) fy fan va nice med våren. Det känns som jag skulle kunna vara ute hela dan och bara promenera och se mig omkring och andas in vårluften :-) men fötterna skulle nog inte hålla med. Nu på morgonen fick det räcka med ca 8 km. Har fortfarande träningsvärk i låren efter brorsan fick mig att prova en grej igår. Haha.
Idag blir en riktigt bra dag. Det känns i hela kroppen :-) sikta positivt :-)

Av Rosita jakobsson - 11 april 2016 13:01

Ja den här dan kunde ha varit hur underbar som helst. Men började med att vi försov oss rejält. Jag var tvungen att väcka Felicia som sov som en sten .....det var inte populärt. Sen hade vi 10 min på oss att göra oss klara för skolan. Att stressa på Felicia brukar inte va bra och det fick jag erfara då det gick åt helvete att få in henne i klassrummet. Men det brukar bli så ibland och jag har som lärt mig hur både jag och klasslärarna ska bemöta situationen :-). Oftast så går det över rätt fort och dagen blir bra. Så jag gick på min morgonpromenad och höll typ på o dö. Kroppen börjar skrika vila och jag ångrar mig att jag inte lyssnade för nu har jag ont överallt. Suck. Sen när jag duschat så kändes tanken på att vila väldigt lockande men då ringer dom från skolan. Felicia har visst varit sur hela dan. Det funkade inte längre då resten av klassen blev lidande, vilket jag förstår. Så jag gick för att hämta henne. Då ser jag en tjej som liknade Felicia komma springande längst cykelbanan. Då har hon rymt från skolgården igen. Tack o lov så var läraren inte långt efter. Så nu är Felicia sur och mamma är ännu surare :-(. Hoppas verkligen att morgondagen går bättre . Nu måste spendera dagen med att lugna Felicia och allt jag skulle vilja är att sova.

Av Rosita jakobsson - 5 april 2016 09:49

Idag har vi möte med skolans kurator om Felicias behov. Hoppas allt går bra men jag tror det blir mycket upprepning. Sen ringde dom från skolan och sa att Felicia inte mådde bra :-( men just när fröken ringde så svängde hon och mådde bättre enligt henne själv. Haha. Så vi bestämde att jag ska vara tillgänglig under dagen så får vi se. Hoppas det inte är nån magsjuka på gång bara. Börjar själv känna mig lite dassig. :-( . Så man får hålla sig så positiv man kan :-)

Ovido - Quiz & Flashcards