Alla inlägg under december 2013

Av Rosita jakobsson - 6 december 2013 08:00

Sitter just nu i soffan o myser med lilltjejen. Typiskt att hon självklart vaknar pigg och glad redan 05.30 när man får väcka henne när hon har dagis :-)

Hon va såå söt igår kväll. Först så säger hon till mig att jag e den bästa mamman i heela världen :-) värmer gott i mammahjärtat. Sen lite senare så tittar hon på pappa och säger att han är hennes superhjälte :-) gullegris :-)

Resten av idag blir att ta det lugnt. Jag har en jobbig förkylning med feber och ont i halsen :-(. Hoppas bara felicia kan acceptera att mamma är lite tråkig idag. Orkar inte riktigt springa omkring o leka. Men det brukar gå rätt bra ändå :-)

Av Rosita jakobsson - 2 december 2013 08:04

Ja den här helgen ha varit rätt kul ;-)
Den började med storbak HELA lördagen. Det blev ca 13 olika sorter :-) men nu är de meningen att det ska räcka hela december. För nu bakar jag inge mer förutom pepparkakor o lussebullar. haha

På söndag så va de dags för lite städning o lite pynt och sene blev det förståss att bjuda familjen på lite fika. Tror de blev uppskattat. Sen vid 17.00 va de dags för mig o bosse att fara på årets första julbord :-) de va jättegott även om jag började må lite illa då jag åt för mycket.
Jag blev så glad när vi kom hem ca 19.00 och jag såg att morsan nattat felicia men den lyckan varade inte länge då felicia vaknade kl20.00 Hon är jätteförkyld o hade svårt o sova för allt snor stackarn :-(
Det slutade i ca 3 tim sömn för oss alla och en trött familj. Hade själv tänkt vila en stund då felicia är på dagis men de blev att hon stanna hemma så de blev så lite sömn. Så nu får man se hur dagen går och om man orkar hålla sig vaken. Synd att felicia är så emot o sova på dagtid. Även om hon e sjuk. :-(
ha de

Ovido - Quiz & Flashcards