Alla inlägg under november 2015

Av Rosita jakobsson - 29 november 2015 17:15

Jag känner mig nästan som en gammal tant som står och försöker klistra ihop ett pepparkakshus för första gången :-) Det var riktigt skoj och kommer nog fortsätt som en tradition nu när man vet hur man gör. Men lite skakig med skorstenen haha. Felicia fick dekorera huset och göra pepparkakorna så hon är väldigt nöjd med dagen oxå :-). Mamma är också nöjd och glad då jag fick tillfället att umgås med en kompis jag inte träffar så ofta :-).

Lägenhet är nu även städad och fin och nu börjar julpyntet. Fast nu hörde jag att mormor kommer också så nu blir det slut på inlägget. Har föresten fått en ny mobil nu oxå :-) samsung s6 hihi.

Av Rosita jakobsson - 28 november 2015 17:04

Fullt upp :-) men jätteskoj. Eftersom Bosse är med vänner hela kvällen så passade jag och Felicia på att hälsa på vänner oxå. :-). Vi blev även bjudna på middag här så vi blir nog stannade till Felicia ska isäng. Sen blir det att plocka undan och städa inför julen medan gumman sover :-). Med en massa bra musik. Hihi

Av Rosita jakobsson - 28 november 2015 09:30

Ja nu är helgen här. De senaste dagarna har varit rätt upp och ner i humöret. Rena rama berg och dalbanan haha. Saker som jag aldrig trodde skulle hända har skett och det vill inte riktigt släppa mina tankar. Men de ska väl gå ändå :-). Idag ska familjen hälsa på vänner och sen försöka plocka undan inför julen. Det blir att göra pepparkakshus i morgon och eftersom det är första advent så vill jag få in hela julstämningen :-). Ska försöka hitta åt mina favorit jul skivor.

Av Rosita jakobsson - 19 november 2015 10:31

Ja då va vi inne på 3 de dan sjuk. Nu har jag oxå åkt dit :-(. Felicia är dock jätteduktig och vi hjälps åt så gott vi kan :-). Bosse var jättesnäll igår då han erbjöd sig att sova i soffan med felicia så jag kunde sova i sängen. Jag var såå trött så det var välbehövligt :-). Vi får se vad det blir för mat idag
Har faktiskt ingen aning om vad som skulle va bra. Av det vi har hemma. Vi har då köpt proviva iaf. Jordgubbssmaken var riktigt god.

Av Rosita jakobsson - 17 november 2015 13:41

Idag blev det tråkigt när Felicia vaknade kl 05.00 för att kräkas :-(. Så nu blir det några dagar av vila och lugn och ro. Tyvärr så är hon annars pigg och glad. Haha. Vilket egentligen är bra. Aldrig kul att må dåligt. Destuvärre blir jag mer påverkad av att vara sjuk så vi matchar dåligt. Får hoppas sjukan går över fort

Av Rosita jakobsson - 12 november 2015 13:33

Jag har fortfarande en jäkulsk huvudvärk från helvetet :-(. Hoppas den går över då jag e så less. Vi får se vad som händer idag. Bosse ska se hockey så då kanske det blir skräckfilm för min del. Då kanske man får nått annat att tänka på :-) ska kolla sen om jag kanske får sällskap oxå :-)

Av Rosita jakobsson - 10 november 2015 08:44

Idag har jag tänkt ta det väldigt lungt fram tills det är dags att hämta gumman. Insåg på väg till skolan att jag knappt kunde vända huvudet åt vänster då det gjorde så förbannat ont. jag måste ha legat lite tokigt inatt. Förhoppningsvis så blir det bättre om jag vilar nackmusklerna. Fick en huvudvärks tablett av morsan i morse. Hoppas den hjälper för jag brukar få värsta huvudvärken av spänningar :-(

Men sen får vi väl se. hade gärna velat ta en promenad om huvudet blir bättre. Börjar seriöst sakna mina promenader. Jag behöver ju inte nödvändigtvis gå en mil men. .. Haha. En kort bit är bättre än ingen alls :-)

Av Rosita jakobsson - 9 november 2015 19:22

Nu sitter jag hos morsan igen och försöker göra ett tappert försök till att komma ur min skrivkramp. Än så länge har jag skrivit en sida vilket inte är mycket men det är mer än vad jag har skrivit på ett tag :-). Så nu rullar det på igen. Sakta men säkert. Men då blir historien knäpp. Jag som hade stora planer om vad som skulle hända får nu omvärdera det. Helt plötsligt så tog det en helt ny vändning som jag inte tänkte. Så det kan gå. Haha. Men än så länge är jag väldigt stolt över vad jag har åstadkommit än så länge. Den här boken kommer att bli mycket bättre än förra på grund av allt jag lärde mig när jag skrev den. Så nu är det allvar. Haha. Den första publicerade jag ju själv medan den här kommer jag att skicka in till olika förlag. Därför är jag extra noga med uppbyggnaden i den nya boken. Spännande :-D

Ovido - Quiz & Flashcards