Alla inlägg under mars 2018

Av Rosita jakobsson - 30 mars 2018 21:09

Har mysigt med min kompis carmen o ser filmer ikväll. Annars har jag bara tagit det lugnt idag. Tog en lång sovmorgon och har bara njutit av min lediga dag :-). Jobbar dock imorn så det blir inte så sent :-) .

Av Rosita jakobsson - 21 mars 2018 14:58

ja det har inte blivit så mycket inlägg de senaste dagarna. anledningen är att jag helt enkelt inte orkat då jag ramlat. Ja jag vet att jag är klumpig :-) Lyckades ramla i hallen, på en vattenfläck. Flög åt sidan och landade på sidan och avslutade med att slå in skallen i golvet. Har fortfarande märken kvar efter mattan på pannan haha. men verkar även stukat handleden, gjort illa axeln. samt stukat samma fot som jag redan gjort illa 2 ggr tidigare. sååå typiskt. Det är så tråkigt att bara vara hemma, hoppa omkring på kryckor. Jag hade hellre jobbat och umgåts med vuxna människor haha. De ända positiva va att jag kanske skulle få lugn och ro....va det tänkt. Men tyvärr!! Första natten efter vi kom hem från akuten så fick jag ändast typ 3 tim sömn då jag skulle upp med felicia. Hon däremot mådde inte bra så hon fick vara hemma. hon mådde dock mycket bättre senare på dagen så jag tror det va fejk för att hon var orolig för mig.

kämpade dock egenom gårdagen med hoppet att hon skulle till skolan idag. men nej!!  Felicia vaknade vid midnatt och har varit vaken sen dess. Fattar inte hur hon orkar. Mellan ca 00.00 till 04.00 så skrek hon och bråkade ordentligt. värsta adhd utbrottet på ett tag. Inte blev de bättre av att jag oxå har så ont och bara vill ha lugn och ro. Tack o lov så fick jga ringa en kompis och prata av mig mitt i natten haha. kändes mycket bättre efter det iaf :-)

Idag är jag då väldigt trött och ser inte riktigt fram emot mötet på skolan vi har sen angående hennes anpassningar m.m vi brukar ha möten rätt ofta och det är bra men jag vet att dom säkert kommer ta upp felicias frånvaro igen. dom brukar säga att det är ju bara att ta henne till skolan. punkt slut. Dom verkar inte förstå att det är inte så lätt att tvinga med sig en snart 9 åring med trotssyndrom. vill hon inte så går det typ inte. Och nu är det verkligen svårt då jag inte kan gå ordentligt. Och har ont i armen. Kan inte riktigt kämpa med henne på samma sätt.


En annan sak som gör mig lite irriterad (ja jag är lättirriterad idag av nån anledning :-) ) är att på mitt lönebesked så står det att jag inte har några betalda semesterdagar intjänade. Jag har ju jobbar ca 1 år så nog har jag det. Har redan bett chefen prata med lönekontoret men det verkar ju inte ha nån effekt. Det är ju inte hela världen då jag vet att jag har några dagar. dock så vill jag gärna veta exakt hur många som är betalda så jag kan börja planera min semester då det snart är dags för den. Även om jag har rätt till 25 obetalda dagar så har jag inte tänkt ta ut dom dagar jag inte får betalt för. utan bara de betalda. därför vill jag gärna veta. Jag får nog prata med chefen igen när jag återgår till jobbet. Är dock sjukskriven den här veckan ut iaf. tror det borde räcka då jag känner att foten blir bättre varje dag :-)


Nu ska jag göra mig iordning för skolmötet och efter det så ska jag se om jag kan diska eller inte. beror på hur länge jag kan stå upp haha

Av Rosita jakobsson - 19 mars 2018 10:01

Idag är det soligt igen. Inte lika varmt men ändå jättemysigt. Jag blir så glad och positiv när solen äntligen börjar titta fram igen.

jag orkade inte med nått inlägg igår då jag är tvungen att sitta vid datorn för att göra det. Det var fulllt upp igår så de får vara.

Vi var iaf på leos igår rätt länge. Det va rätt kul men fast felicia hade med sin kusin så ville hon ändå att vi skulle leka med henne. Så det blev en massa klättrande. Känner av det i benen idag. haha.


Nu på morgonen så har jag just kommit in från en morgonpromenad med min mor och ska snart sätta mig och ringa några samtal innan det är dags att ta tag i hushållsarbetet. Måste verkligen diska och nackdelen med solen är att allt dam på golvet syns så bra så det blir en damsugning också :-) Sen blir det nog att ta det lungt fram till att jag ska hämta felicia och fara och handla. min bror fick en massa snus av mig häromdagen så jag måste fylla på nu :-)


Ha det bra i det soliga vädret

Av Rosita jakobsson - 18 mars 2018 12:14

Nu blir jag arg. Skrev nyss ett långt inlägg och självklart skulle appen stängas ner. Från och med nu så blir det skriva inlägg enbart på datorn. Så det blir lite senare få jag är på Leos nu

Av Rosita jakobsson - 15 mars 2018 19:38

Idag började jag jobbet tidigt då jag hade ansvar för varorna.jag är inte så överförtjust i det efter som det ofta är så tungt. men man får väl se det som träning haha. har då ont överallt iaf. dagen flöt på rätt bra sen även om det har varit väldigt mycket folk på jobbet idag. men när maten som blev över kom in i diskrummet  så hällde jag såklart soppan (som var jättevarm för den delen) över mina händer!!. det va inte med flit.fick lite panik då kranen i diskrummet är fast påsupervarmt också så jag kunde inte skölja precis. slutade med att jag "tvålande in" händerna för att få bort lite och svalka. men händerna svider fortfarannde ikväll och speciellt över fingrarna. tur att jag är ledig i morgon . min mamma var så snälll och diskade åt mig när jag kom hem. jag unde inte använda händerna så bra hah. Börjar klia lite nu såd et är nog redan på bättringsvägen....som sagt.....man lär sig av sina misstag.......förhoppningsvis :-D. sem blev jag glatt överaskad när en arbetskamrat kom in till mig på jobbet och frågade om jag ville följa med och simma på måndag. Blir första gången jag umgås med en arbetskamrat på fritiden :-) . men hon är en av dom som jag kommer bäst överens med. såd det ska blir kul. Skoj att blir tillfrågad.


Efter jobbet så blev det storhandling iaf. nu fårjag fan inte handla mer. går hårt på mina sparpengar. Men nu har jag då mat haha.

nu orkar jag typ inte göra någonting så jag ska fixa middag som jag fick med mig hem från jobbet och bara sitta slöa.


imorgon har vi sista mötet ang andhd. Då ska det handla om konflikter med skolan typ. Det ska bli jätterspännande att höra. Kanske man får lite tips från de andra föräldrarna där.

Av Rosita jakobsson - 13 mars 2018 17:03

Nu är jag hemma igen :-) och jag behövde i te fara till jobbet naken hihi. Kläderna hade torkat tillräckligt så det va tur.
Det blev inget utveckligssamtal på jobbet då en visst tant ( min mamma) är sjukskriven. Då vi är få personal så får vi ta det nån dag som passar bättre :-). Men de va skoj ändå på jobbet. Vi hade praktikanter idag igen. Vilket vi har rätt ofta. Och dom va rätt duktiga må jag säga. Jag fick lära dom hur disken funkar då dom ska få va där imorgon då det inte är nån ordinarie som kan. Det va lite konstigt att lära ut eftersom alla har sitt eget sätt. Och ibland så blev jag lite stressad över att det inte gick tillräckligt fort. Haha. Men man får ha överseende med att jag är ju van och har byggt på mitt sätt att jobba. Praktikanterna har ju aldrig provat förr. Så dom va duktiga :-).

Glad är jag också då jag hann få med mig en matlåda idag. Det va pasta med ost och skinka. Mmmmm. Det och flygande Jacob har blivit 2 av mina favoriträtter på jobbet. Och som tur är så är det just flygande Jacob när jag jobbar nästa gång. Hehe. Värsta jackpotten. Man får hitta de små glädjestunderna :-).

Nu ska jag vila mina trötta fötter. Äta och sen blir det väl ännu mer disk.....om jag orkar. Tyvärr så försvinner den inte av sig själv ,? sen ska jag nog bara ta det lugnt resten av kvällen. Kanske träna lite..Vi får se om jag orkar de oxå. Haha är så trött just nu.

Ha de:-)

Av Rosita jakobsson - 12 mars 2018 18:46

Idag är sista dagen jag är ledig. Jobb i morgon till 16.30 Lär kännas haha. Men ska även ha utvecklingssamtal på jobbet och det är första gången. Så det blir spännande och se hur det går. Nu kommer jag ta det lugnt resten av kvällen. Jag orkar inte duscha nu så det gör jag i morgon bitti. Går lika bra det. Ska snart ringa upp carmen också då jag tog sovmorgon när hon ringde sist :-).

Idag har jag tvättat kläder och diskat. Sovit länge. Hihi. Och handlat. Inte så mycket mer. Härligt att ta det lugnt ibland. Nu hänger tvätten på tork och jag hoppas dom hinner bli klara till imorgon. Annars får jag väl gå till jobbet naken ,? . Nä nått har jag väl men hoppas på det bästa. :-).

Ha de bra alla där ute.

Av Rosita jakobsson - 11 mars 2018 22:14

Idag har man verkligen fått vårkänslor. Soligt och varm. Så jag och Felicia satt ute på balkongen och njöt :-). Katterna fick också följa med. Dom va så söta. Sen åt.vi middag hos min mor. Efter det så gick jag hem och nu njuter jag av lugnet. Blev nästan lite tyst utan Felicia. Men så är det varje vecka felicia far till sin pappa. Det tar ett tag innan man vänjer sig.

Nu ska jag bara ta det lugnt och se på tv.

Ovido - Quiz & Flashcards