Alla inlägg under augusti 2016

Av Rosita jakobsson - 25 augusti 2016 17:49

Just när man tror att saker håller på o lugna ner sig så händer det mer. Nu e försäkringskassan som dom e.......grrrr. håller på o bli tokig. Dom sa på plats att papperna jag lämnade in räckte. Men idag fick jag veta att dom har beslutat att jag inte får bostadsbidrag. Fast jag har rätt i det. Nu blir det imorgon att fara dit o gräla med dom. Ingen lugn stund fortfarande :-(

Av Rosita jakobsson - 19 augusti 2016 21:53

Nu e jag glad...o taggad. Så det här blir ett mer positivt inlägg. Haha. Jag har nu under sommaren skjutit upp en sak jag behövt göra. Mycket pgr av min familjesituation och flytten. Men idag så verkar allt falla på plats. När jag nu väl gjorde det jag väntat med så blev det just i rätta tidpunkten oxå. Fick veta mycket som tyder på att min framtid inom jobbfronten kan lösa sig :-) om det går lika bra som sist. Så det blir nog arbetsträning snart. Ska bli så skoj o få nått o göra om dagarna. En stor del i mitt mål att växa som person :-). Allt verkar ske när man behöver det som mest. För igår aå var jag så nere så jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Och så orolig för hur saker skulle bli i framtiden. Idag så mår jag MYCKET bättre. Thihi

Av Rosita jakobsson - 18 augusti 2016 18:01

Nu e jag less på allt rännande fram o tebax. Haha. Nu ska jag banne mig sitta ner och ta det lungt en stund. Fast jag borde göra det ena o det andra. . Det får helt enkelt vänta tills imorn faktiskt.
Dagen började med ett möte med skolsyster då det blivit ändrade planer för felicia. Känns lite som man bollas fram o tebax :-( . Känns rätt hopplöst ibland. Sen iväg till norrlångträsk för att stapla en massa ved som jag ( vi ) har huggigt i sommar.
Efter det så skulle jag hämta ut böckerna jag beställt o de va ju en överaskning det med. Suck. När jag då kom hem så börjar datorn picka hela tiden ( visade sig vara en kabel som låg mot fläkten) vilket gorde mig lite nervös då datorn är till låns. Haha.
Sen fick jag samtal från skolsyster igen som ordnat ett till möte imorgon då vi sa ifrån eftersom vi aldrig fått inför skolmöte som blev sagt. Så imorgon blir det möten imorgon igen. Hoppas det inte tar så himla lång tid för efter det ska jag gå till solbacken o handla. Sen kanske in till stan m.m
Disken står o hånar mig i köket just nu men den försvinner nog tyvärr inte av sig själv. Hahha
Nu har jag skrivit av mig lite o nu ska jag läsa ( försöka tills nått mer händer) mina böcker och infinna lugnet.

Av Rosita jakobsson - 17 augusti 2016 11:56

Igår blev det tjejkväll/ spelkväll. Vilket vart rikigt lyckat. Först bjöd jag på hemmagjord pizza sen blev det en massa kortspel o skratt. Jag o camilla va de enda "unga" hahha men min morsa och moster va med och det är lika med en hel del underhållning. Haha. Vi kom överens om att fortsätta med sånna kvällar :-) sen blev det isäng relativt tidigt ( för att vara jag)

Nu är det även så att där jag nu bor så verkar det va en massa problem att få tag i mig via samtal. Många som kommer direkt till röstbrevlådan. Är det så att ni inte får tag på mig så funkar alltid sms. Så då är der bara att ni skriver så ringer jag upp. Lite irriterande när folk säger att dom försökt ringa tusen gånger och jag inte fått ett enda samtal. Det brukar även brytas många gånger under samtalen. Så ni är medvetna om det :-)

Av Rosita jakobsson - 10 augusti 2016 21:33

Sitter i soffan och det känns som huvet ska vibrera av. Är en aning less att grannarna spelar så hög musik att väggarna vibrerar. Och inte bara så o då. För det kan jag hantera.. nä dom spelar lika högt VARJE dygn :-(. Att höra på ett oljud konstant har börjat göra mig irriterad. Har fan ont i öronen typ. Får nog snart ha ett snack med lite folk . Suck. Börjar känna mig rätt bra i lägenheten så nu vill jag njuta lite. Men det går inte. Tur e iaf att Felicia inte verkar bry sig. Gurgel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Rosita jakobsson - 4 augusti 2016 12:00

Ja nu har jag sovit i nya lägenheten 2 nätter:-) första sov jag bara 1 timme men det var för att katterna levde rövare. Haha. Inatt så sov jag jättebra . Säkert för jag var så himla trött. Haha. Alla möbler är flyttade nu men det är en massa små saker som fortfarande ska flyttas. Så det är fortfarande fullt upp. Längtar lite till det lugnar ner sig.
Nu när det börjar bli mörkt ute så märks det att jag måste införskaffa lampor. Haha. Ser ju knappt nått på kvällen. Haha

Ovido - Quiz & Flashcards