Alla inlägg under juli 2012

Av Rosita jakobsson - 31 juli 2012 19:03

Idag har vi mest tagit det lungt. vi har lekt på förniddagen och på eftermiddagen for vi till varuträsk och badade med linnea och carmen. det var riktigt varmt och skönt :-) efter badet for vi hem till oss så att barnen fick leka av sig lite medan de vuxna drack kaffe. trevlig dag med andra ord :-P

Av Rosita jakobsson - 30 juli 2012 13:31

Jag tror jag blir tokig. jag har ju bränt mig rätt ordentligt bak i nacken och ner mot ryggen. det var i förrigår. har inte kännt av så mycket men idag fixk jag panik rent av. der gör så ont. oxh kliar så förbannat. provat kylbalsam men der blev bara värre. har varit i dushen rätt länge men det går ju inte. !!! :-( :'( hoppas det blir bättre snart

Av Rosita jakobsson - 28 juli 2012 22:57

Det har verkligen blivit en heldag med fiske idag. soligt och varmt och mycker fisk. jag har suttit med linne i båten hela dagen så jag har ju självklart bränt mig :-( nu sitter vi och spelar lite spel men funderar på att gå isäng snart. vi har ju hållt igång länge. haha.

Av Rosita jakobsson - 28 juli 2012 10:34

Än så länge har vi haft tur med vädret :-) igår kväll var jag och crille ute och fiskade. när vi kom tebax till stugan så grillade vi en av crilles fiskar. mums. Idag hade jag sovmorgon till nio och mu har vi nyss varit ute och hämtat mask. ut och fiska står på schemat idag oxå. :-)

Av Rosita jakobsson - 27 juli 2012 12:52

Har rätt mycket som ska göras innan jag ska vara färdig halv 5. har inte ens packat än. haha. just nu sitter jag och felicia i lekparken och har kul. måste försöka hålla felicia glad nu när hon inte får sova på dagen längre. hon blir fortfarande trött men sover hon dagtid så går det inte lägga henne på kvällen. jaja. kanake blie ändring mär jag börjar skolan igen. vi får se. Ska ta och blogga mer ikväll när vi kommit fram och jag har tagot lite bilder. :-) nu ska jag gå in oxh packa, duscha och smart laga mat. ha de bra.

Av Rosita jakobsson - 26 juli 2012 17:09

Det har varit varmt och skönt idag:-) på eftermiddan så foe vi ju rill ida med familj. vi for förbi kiosken i bergsbyn och åt. jag och felicia delade på en liten bägare. kan ju säga att den inte var så liten. vi var tvugna att lämna en hel del. haha glömde ta bild men dom flesta vet ju hur glassarna ser ut. haha NU är vi hemma och felicia har just fått i sig middag. vet inte vad jag och bosse ska äta än då det inte blev någon handling. får nog hitta på nått. men aålänge felicia dår mat så är det ingen fara.. ikväll blir det att bara ta det lugnt edtersom jag ska bort i helgen.. skriver nog mer om det sen. ha en bra kväll.

Av Rosita jakobsson - 26 juli 2012 08:36

Nu är det klart ! vi ska flytta första oktober :-) blir mycket som ska ordnas men det ska nog gå. idag ska vi till ida med familj. det blir nog att fara till bergsby kiosken och köpa glass :-P hihi. efter det måste vi fara och säga upp dagisplatsen. ska flytta den med. En rolig sak med flytten är att vi fick välja tre tapeter, får ny kyl och frys, nya bänkskivor och nya skåpluckor :-) ska bli kul att se när vi får nyckeln. kommer inte att se ut som på visningen. slänger ut nån bild nu oxå för att testa en sak.

Av Rosita jakobsson - 25 juli 2012 13:11

Ja fy fan va jag är trött och less på vädret. Vill fara och bada på stranden. suck. jaja. nu har jag laddat hem bloggplatsens app så förhippningsvis blir det mer bloggning igen. har varit rätt så slö när det kommer till det. haha. Nu sitter jag och väntar på att carmen ska ringa. jag och felicia ska dit sen men carmen skulle ringa när hon vaknade. hmm. tror inte hon sover än. haha. får nog ringa henne. ha de bra. Testar lägga upp en bild oxå.

Ovido - Quiz & Flashcards