Alla inlägg under september 2016

Av Rosita jakobsson - 26 september 2016 13:02

Idag börjar rutinerna komma på plats igen en vecka av kaos haha. Nu har jag just ätit lunch och funderar oå o ta nig en liten prommis. Synd bara att det är så rått ute med en himla dimma. Imorse så gick det knappt o se nått. Det har blivit bättre under dagen men är fortfarande väldigt dimmigt.

Tror att jag måste sluta sova med fönstret öppet också :-). De e så skönt när det är svalt i rummet men när jag vaknade imorse så hade jag rätt ont i halsen. Har då verkligen ingen lust o bli förkyld nu. Men så länge det bara e lite halsont så e de ju ingen större fara :-).

Idag har jag en hel del "hemläxa" via personalpartner. Ska bli rätt intresant o kolla upp det jag ska. Känns som man får lite mer kött på benen :-).

Nä, nu ska jag göra mig i ordning för en tur ute. Kanske en skogspromenad hade varit nice. De lär ju iaf inte va så mycket mygg ute. Haha. Kanske kan börja ta mina vanliga skogspromenader utan att bli uppäten :-)

Av Rosita jakobsson - 24 september 2016 11:06

Ja vad säger man....känner mig som en zombie igen :-(. Undrar hur länge man ska palla. Men de e väl bara att ta dag för dag. Det är en hel del som jag försöker ta itu med för att hjälpa situationen men problemet är att veta vars man ska vända sig. Haha. Men tyvärr så fixar sig saker inte av sig själv. Får passa på nästa vecka då jag e barnledig.....om jag nu inte sover en vecka i sträck. Haha.
Har knappt pratat i telwfonen den här veckan heller så man känner sig lite isolerad. Förhoppningsvis så blir även de bättre nästa vecka :-). Nog för att jag älskar att ha lillgumman här men de e rätt skönt o sova nån gång oxå. Hahaha

Nu ska jag snart iväg o handla o sen fara o köpa nå kläder åt felicia. Ungen växer ju som en toka...försöker be henne o sluta växa men då tittar hon bara på mig som jag ha blivit knäpp. Haha. Sen blir det o städa då det inte blev nått sånt igår.

Av Rosita jakobsson - 23 september 2016 09:46

Äntligen :-). Efter en vecka av vabb och nästan ingen sömn så är Felicia äntligen på skolan igen :-). Jag ska ta o göra det bästa av situationen och passa på o sova tills hon ska hem hahahhaah. Känner att det verkligen behövs. Sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Ska nog städa undan o diska o tvätta m.m kanske inte det roligaste men tyvärr så har jag inga magiska krafter som trollar bort allt :-).
Nu när jag haft vakna nätter så har jag även hunnit tänka en del på julklappar hehe. Så några ideer har fastnat. Umdrar bara om man e lite tidig? Haha. Fast de e ju inte så länge kvar till jul nu.....huvva :-).

Av Rosita jakobsson - 12 september 2016 13:02

Ja de va ett tag sen jag bloggade nu. Har inte rintigt haft tid käns det som. Fullt upp men dock så börjar allt skit reda upp sig. Istället för allt negativt som hänt så har lyckan vänt nu. Fått veta att bostadsbidraget e klart och att elfrågan löste sig. Fick en massa ursäkter av skekraft eftersom det var deras misstag så de kändes rätt bra.
Nu har jag även börjat stöd och matchbing via arbetsförmedlingen så det blir straxt arbetsträning. Får väl se vad man hittar för ställen som man tror man pasar till haha . Det är även den här veckan jag e barnledig så har tänkt passa på o göra saker som jag vill. Som att va ute mer och kanske ta tag i lite grejer hemma :-). Kanske läsa en bok eller 2 :-D
Nu ska jag fortsätta se Bones på netflix och vila benen efter en härlig långpromenad i uppförsbacke. Haha

Skapa flashcards