Alla inlägg under juli 2015

Av Rosita jakobsson - 31 juli 2015 08:54

Idag när jag vaknade så var jag ganska ledsen. Jag drömde nämligen om Tarzan. Jag saknar honom så mycket. Känns så tomt i lägenheten utan honom. Fast vi nu har katter så e de verkligen samma sak. Jag har alktid varit en kattmänniska men nu saknar jag att ha en hund. Det går att komunicera på ett helt annat sätt med en hund. När man pratar med katterna så stirrar de bara på en som för att säga....."tror du att jag bryr mig".
Suck.....jag saknar Tarzan

Av Rosita jakobsson - 28 juli 2015 23:43

Kom på att jag helt glömt bort att visa hur boken ser ut. Haha. Lägger även ut en bild på reklam från bokus. Va rätt häftigt när jag såg det. Var faktist tvungen att titta en extra gång. O självklart föreviga det :-). Det är bulden högst upp till vänster

Av Rosita jakobsson - 28 juli 2015 23:39

Nu har jag påbörjat mitt andra bokprojekt som i dagsläget heter " Dolda hemligheter". Kanske byter namn när den är klar..vi får se.

Det är faktist ganska kul att det är så uppenbart hur man utvecklas när man skriver. Min första bok "Den mörka sanningen" började lite segt men blev helt annorlunda i slutet då det blev riktigt bra. Nu när jag skriver den andra boken så har jag lärt mig en hel del och använder det när jag skriver, vilket resulterar i en bok som börjar på ett mycket bättre sätt :-) hoppas bara att jag fortsätter att utvecklas på ett bra sätt :-).
Det som dock är en utmaning nu jämfört med första boken är att den första boken innehåller inspiration från mitt eget liv. Något den andra inte har. Det, upptäckte jag, gjorde det lite trögare att skriva. Men bara jag kommer igång, som jag gjorde ikväll, så går det bättre än förväntat. Ikväll skrev jag nästan 8 sidor. Det ska bli fruktansvärt roligt när den nya boken är färdig och man kan jämföra skrivsätt från min första.

Jag ska även snart fara till akademiska bokhandeln i stan och kolla om dom kan sälja min första bok där. Det borde inte vara några problem då jag har hört att de gärna sponsrar lokala författare :-)
På så sätt så kommer jag ut till fler människor som förhoppningsvis köper min bok :-) Jag är så spänd på att höra de första reccentionerna från de som redan köpt boken. Det ska verkligen bli spännande.

Men nu, efter att ha skrivit i flera timmar, är jag helt alut i ögonen ich ska ta det lungt o titta på Svensson Svensson med Bosse :-)

Av Rosita jakobsson - 16 juli 2015 20:08

Idag blev min debutroman " Den mörka sanningen" publicerad :-) jag är så himla glad just nu. Den finns bla att köpa på bokus ;-). Nu hoppas jag bara att andra tycker att den är bra. Man blir ju nervös. Haha.
Nu blir det att fira med kvällsmys med karn och bra film. Ha de allihopa :-).

Ovido - Quiz & Flashcards