Alla inlägg under maj 2019

Av Rosita jakobsson - 19 maj 2019 11:00

I helgen har vi varit i stugan. Jag, Mona, Felicia och Crille. Det här varit jättevarmt och skönt. Vi ser väl alla ut som krabbor tull och från. Hahahha

Vi har målat framsidan av huset. Riktigt bra blev det faktiskt. Det tog dock hela dagen typ. Haha. Sen gick vi runt träsket som är ca 5 km. Felicia var jätteduktig som följde med :-).
Nu är vi på väg hem igen. Hoppas det är lika bra väder i skellefteå.

Så fint att promenera här.

På väg hem

Av Rosita jakobsson - 2 maj 2019 14:34

I morse gick allt superbra. Felicia var på ett strålande humör och vi kom till skolan 5 min för tidigt (händer aldrig).
Men just när jag ska lägga mig o vila kring 10 så ringer dom. Det var bara att fara dit. Felicia hade inte bråkat .....Hon hade haft en bra dag :-). Men när hon satt och pratade med sin lärare så så hon några saker som gjorde att dom ville prata med mig.
Felicia här fått en snoppbild på en kille på Snapchat. Då blev dom oroliga. Helt förståeligt. Bara det att Felicia är ärlig med mig angående dessa saker också och har berättat för mig redan. Vi blockade killen direkt. Men skolan drog värsta scenarier. Och då blev även jag nervös..Haha. Så nu har Felicia inte Snapchat längre. Nu får vi dock se vad som händer då skolan ändå måste rapportera händelsen. Som det inte är tillräckligt mycket just nu. Men men....Bara att vänta o se vad som händer. Jag tycker inte att det är hela världen eftersom Felicia berättade och blickade honom. Och nu inte längre har appen.

Så jag blev stannade på skolan tills hon slutade och åt lunch där med henne. Kanske det är för att jag jobbar på restaurang där maten är av bra kvalitet, men skolmaten är inte den bästa. Haha fy.

Nu är vi i stan och ska hämta upp mormor på jobbet. Passade även på att fika lite. Får se vad som händer sen. Ha det

Av Rosita jakobsson - 1 maj 2019 19:26

Ja idag Har jag jobbat. Sen efter jobbet så blev det handling och sen hem och grilla :-).
Tänkte ta en massa bilder men min laddare till mobilen är helt död. Fick låna en laddare till i morgon då jag ska köpa en ny.

Har tyvärr inte så mycket att säga om idag annars.

Igår blev det inte jobb. Just när jag va på väg till jobbet så ringde dom från skolan. Det slutade med att jag fick fara dit. Men istället för att ta hem Felicia så tog jag ut en kontakt dag. Så jag fick jobba matte med Felicia. Haha urs va man blir trött i huvet hahah

Klötterställninh på Felicias skola

Efter en lååång dag som slutade i ett utbrott så somnade hon och sov jättesöt. :-).

Ovido - Quiz & Flashcards