Alla inlägg under september 2015

Av Rosita jakobsson - 29 september 2015 23:47

Idag har varit en rätt dassig dag :-(. Jag var just förkyld och nu är det andra omgången. Har varit nere hela dan. Och på det ont i den stukade fotleden jag måste ha fel belastat foten för nu har jag ont runt hälsenan också. Tur var att svägerskan hämtade Felicia så kusinerna fick leka lite idag medan mamma och pappa passade på att nysa på varandra. Haha. Det ända nyttiga vi gjort idag är nog att vi avfrostade frysen.
Men när Felicia somnade så åt jag och Bosse en sen middag och medan vi såg på film :-)

Den nya soffan. Väldigt nöjd med den :-)

Av Rosita jakobsson - 28 september 2015 08:51

Satt och tänkte nyss på skillnaden på mardrömmar när man var liten och nu när man är vuxen. När man var barn så bestod mardrömmar oftast av spöken och monster m.m medan nu så är det en helt annan femma. Jag vaknade av en mardröm imorn. Drömde att min bror dog och hur jag hanterade det. När jag skulle berätta för Bosse vid frukost började jag böla :-(. Jag är fortfarande jättekänslig och börjar gråta lite då och då. Måste som påminna mig om att han lever och att det bara var en mardröm. Men drömmen öppnade en dörr till många känslor som inte bara går att stänga av. Jag drömmer faktiskt hellre om monster då man vet när man vaknar att de inte finns. Jag får försöka hålla mig sysselsatt idag. Vi ska snart få hem en ny hörnsoffa så det kan ju vara en början :-)
Det var dock en Superglad tjej som for till skolan idag :-).

Av Rosita jakobsson - 27 september 2015 08:29

Ja. Igår var rätt full av saker att göra :-). Först blev det Klädbytardagen där vi gjorde en hel del bra fynd :-) fick dock en mindre ångest attack där inne vilket inte var så skoj. Det var så förbannat mycket folk så man fick ju nästan klastrofobi. Haha.
Sen bar det iväg till en kompis och där stannade vi till middagstid. När vi kom tillbaka hem så hände det jag varit orolig för länge. ....vi fastnade i hissen :-(. Det tog rätt länge innan dörren öppnades och jag höll in larmknappen en rätt lång stund oxå. Felicia pratade nästan inte om någonting annat resten av kvällen. Tror att hon blev lite rädd när vi fastnade. Jag hatar den här hissen. Det är på grund av sånt här som Felicia aldrig får åka den här hissen själv. Man vet ju aldrig :-(.
Sen när Felicia somnat och Bosse kommit hem från att sett hockeyn så for jag, min mamma och brorsan ut till skogen. Projektet är nästan färdigt utåt sett så vi skulle prova vara där när det var becksvart. Fast vi hade ficklampor så lyckades jag halka på en blöt sten och vrickade foten rejält. Det är dock först idag som det gör riktigt ont. Kan knappt gå ordentligt. Gör ont från fotknölen ända ner till tårna :-(. Fick godkännande av brorsan att berätta nu vad vi gör där ute. Vi har gjort ett läger bestående av en stor kåta. Den är inte den vackraste men den funkar. När man sitter där inne och har en eld igång så blir det riktigt varmt och skönt :-).

Av Rosita jakobsson - 25 september 2015 16:28

Idag har hela familjen varit i skogen med min bror, hans dotter och våra morsa. Det har sågats, skurits och jobbats på vårat projekt :-). Kommer lägga ut bild på vad vi gjort när det är helt klart och fått godkännande av brorsan :-). Har nästan fått blåsor i handen av allt sågade. Haha. Brorsan va som tvungen att påpeka att mina muskler var löjliga Hahaha. Får väl göra nått åt det då :-).

Av Rosita jakobsson - 15 september 2015 19:31

Idag har det verkligen varit fullt upp :-). Dagen började med att jag och Bosse lämnade en glad Felicia på skolan sen blev det iväg för promenad längst hälsans stig. Väldigt vackert. Blev en del bilder. Vi kommer nog gå där varje dag nu när Bosse fortfarande är sjukskriven. I morgon kanske vi får med min mamma också. Det bli nog att vila lite på vägen dock då morsan kommer att få problem med att gå en mil på en gång men man vet aldrig :-)

När vi kom hem så var det dags för lunch, dusch, hämta Felicia och möte angående zinzino ( tror jag de hette).
Efter det så for vi och hämtade min morsa på jobbet och for sen ut i skogen men brorsan o hans barn . Vi håller på med ett projekt där ute som tills vidare förblir hemligt. ;-).

Nu äter Felicia kvällsfika och när hon somnat så ska jag och Bosse nog ta det lite lungt. Blir en lika hektisk dag imorn. Inte för att jag klagar. Hela dagen har varit hur kul som helst :-).

Lite bilder från hälsans stig

Av Rosita jakobsson - 12 september 2015 19:32

Idag har jag nästan blivit driven till vansinne av att inte få tänka klart en enda tanke. Alla verkar vilja prata med mig på samma gång
:-) . Man får väl se de positiva i det. Jag vet att jag har folk som älskar mig omkring mig. :-) och vill vara med mig.

Senare på dagen så frågade brorsan om vi skulle hänga med och plocka lingon. Först så var jag inte så sugen eftersom jag var på dåligt humör och hade fått ont i huvudet. Men när vi väl kom ut så var det en befrielse. Naturen är så vacker nu på hösten och den friska luften gjorde mig gott. Felicia dock verkar ha fått lite för mycket frisk luft. Hahah. Hon är jätte trött.
Dagen avslutades med en tripp till krysset där vi inte varit på hur länge som helst. Mumma.

Av Rosita jakobsson - 11 september 2015 09:03

Nu känner jag mig betydligt bättre :-). Jag hostar fortfarande och är allmänt förkyld men jag klarade av en kortare promenad igår. Det gick att andas bara jag inte sprang iväg för fort :-). Men nu när jag inte har kunnat tränat som vanligt så har jag varit extra noga med vad jag stoppat i mig
Det resulterade i 1.5 kg ner :-). Jag e nöjd. Nu hoppas jag bara på att veckan som kommer går lika bra. Saknar att jogga men det får nog vänta en vecka till så jag får vila halsen mer.

Sen älskar jag verkligen hösten som har kommit. Det är så vackert och luktar på ett speciellt sätt som helt enkelt gör mig glad
:-). Därför gillar jag att vara ute och promenera och jogga. Det gäller bara att klä sig ordentligt nu då det börjar bli kallare.

Av Rosita jakobsson - 8 september 2015 23:38

Jag kommer kanske inte orka skriva nått inlägg på nån dag då jag har blivit rejält förkyld och har feber. Men så fort jag mår bättre så skriver jag igen.
P.S Felicia somnade till slut och orkade konstigt nog fara till skolan. Hon är ganska van med lite sömn så. Idag har hon varit en liten solstråle. Men hon börjar bli förkyld hon med :-(. Hoppas hon slipper feber Iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards