Alla inlägg under december 2015

Av Rosita jakobsson - 8 december 2015 14:16

Idag när jag hämtade Felicia så var hon så himla glad då hon hade bakat pepparkakor med klassen. Då kom jag på att vi fortfarande hade många kvar hemma. Blev lite sugen. Dock så efter bara en så fick jag världens halsbränna så jag börjar ångra mig nu :-( haha. Synd för de e så goda. Felicia verkar dock inte finna några problem alls :-) Hon vill istället baka ännu mer. Haha.
Själv är jag lite stressad över det årliga julbaket som hela tiden skjuts upp. Får se om det blir nått över huvud taget. Ingen stor prioritet så att säga. Nog för att det är trevligt. Det kanske blir några utvalda favoriter till slut. Typ dagen före julafton. Haha. Nu ska jag o Felicia leka en stund sen ska jag försöka jobba på min bok :-)

Av Rosita jakobsson - 7 december 2015 16:04

Ibland blir man rent överaskad hur väl drömmar stämmer med verkligheten. Jag tog en kort powenap när Felicia var på skolan och drömde då som en galning. Det var som en dröm men uppdelat i tre delar. I ena så var jag frustrerad över att ingen lyssnade på mig, den andra frustrerad över att behöva gör mycket själv och i den tredje var jag jagad av en person som var desperation personifierad. Haha kände som hur det klickade till rejält när jag vaknade. Det är känslor jag haft ett tag nu men inte pratat så mycket om. Allt hör ihop :-).
Men jag klarar mig som vanligt :-) det är säkert en hel del stress inför julen som spökar oxå. Fick ett yrsel anfall igår. Vilket jag inte fått på länge. Så det blir att stressa lungt framöver haha.
Just nu är vi hemma och felicia berätta om sin dag medan hon ritar. Själv försöker jag lyssna till musik och hitta lugnet. Felicia somnade väldigt sent igår så man är rätt spak. Bosse ska lägga henne ikväll och jag hoppas innerligt att det går bättre än igår. Skulle vilja läsa en bok eller göra nått skoj för en gångs skull. Utan att bli avbruten.

Av Rosita jakobsson - 6 december 2015 21:23

Ja då sitter man här igen med massor att göra och ett barn som vägrar sova :-(. Jag förstår inte hur man INTE kan vara trött när man e förkyld.
Får väl se hur sent det blir ikväll. Börjar känna att det kurrar i magen så om jag får damen att somna innan nyår så kanske jag kan få i mig nått. Hehe
Annars idag så har vi äntligen fått upp alla julsaker... förutom granen, då vi ska köpa en ny sen. Trodde julstämningen magiskt skulle dyka upp när man fått fram sakerna, men den lyser med sin frånvaro. Hoppas den kommer innan jul iaf.

Av Rosita jakobsson - 5 december 2015 10:41

Tanke på hur nykter jag ändå kände mig igår så tycker jag inte att jag förtjänar att må såhär idag :-/. Jag är typ jättekonstig och blir super känslig av typ inget. Haha. Snacka om att det är rätt ovärt att dricka. Men tur man inte gör det så ofta :-). Tanke på hur man känner sig så blir det en lung dag. Se film och mysa med familjen :-)

Av Rosita jakobsson - 4 december 2015 18:33

Nu har man äntligen fixat barnvakter och taggar sig själv inför ikväll :-) blir party vilket inte händer ofta nu för tiden. Så det ska bli skoj skoj :-) sen får vi väl se om barnvakten ringer hem mig tidigare då Felicia är lite förkyld fortfarande. Hoppas att det går bra. :-)

Av Rosita jakobsson - 3 december 2015 07:14

Ja då var det det där om tålamod som jag snackade om igår. Jag kunde inte riktigt hitta åt det så min panering blev en katastrof. Haha. Det blev korv istället :-). Fisken såg helt oärlig ut. Ibland har man sånna dagar då man misslyckas. Haha

Nu sitter jag o Felicia och äter frukost sen bär det väg till skolan. Då ska jag passa på att ta en låång dusch och sen typ läsa en bok eller nått. Lovat min bror att jag skulle läsa First Blood om han läste min bok. Hehe. Så det är dags att ta itu med det.
Kan ju inte precis säga att jag är så morgonpigg. Måste även ringa till en kompis som jag glömde igår. Men hon brukar förstå att livet kan komma imellan ibland :-).

Av Rosita jakobsson - 2 december 2015 16:26

Äntligen fick Felicia fara iväg till skolan. Både hon och jag behövde verkligen det. Haha. Efter skolan så blev det fixa tvätt och sen en tripp till kusinerna. Det var så kul i se Felicia o en av hennes kusiner komma springande mot varandra med öppna armar och mötas i en kram. Tror de har saknat varandra :-). Sötisar.
Själv är jag nog vid det här laget rätt hög på kaffe. Det blev rätt mycket tanke på att jag inte hunnit äta nått idag. Men gott ändå. Hihi. Sen fick man tillfälle till lite vuxenprat vilket inte händer för ofta när Felicia varit hemma ;-).
Nu inväntar jag middagen. Ska äta panerad torsk med potatis. Mumsigt. Synd bara att potatisen inte kan bli färdig tidigare. Haha. Tålamod......

Sen ikväll blir det kanske skriva lite på min bok. Eller fortsätta översättningen på den köpta. Det har varit lite stiltje på den fronten igen så nu jäklar :-). Vill så gärna få färdigt så jag börja på mina andra projekt.
Nu ska jag kolla om potatisen sprungit iväg eller inte så alla får ha en bra dag :-)

Av Rosita jakobsson - 1 december 2015 18:04

Nu har man äntligen fått öppna chokladkalendrarna :-). Man blir nog aldrig vuxen. Haha. Men man måste ju hålla på traditionerna. Felicias frost kalender var dock finare än min.
Idag så har vi tagit det rätt lugnt. Tänkte skicka iväg Felicia till skolan idag men eftersom vi försov oss så fick hon kurera sig en extra dag :-). Hennes hosta är som värst på morgonen så jag hoppas innerligt att hon kan fara imorgon. Mamma behöver oxå få vila nån gång. Haha.
Julen verkar vara lite trög att få upp. Ljusstakarna står ensamma i lägenheten och vi har inte riktigt än fått tummen ur att byta gardiner m.m just nu så prioriterar jag köket. Ju längre man väntar ju större chans är väl att julstämningen håller i sig. :-).
Pepparkakshuset vi gjorde häromdagen åkte då i golvet föresten. Lite synd men va gör man.?
Nu ska snart lilltjompan isäng och då ska jag ta en lång dusch och kanske göra en tidig kväll. Hehe. Så man inte försover sig igen ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards