Direktlänk till inlägg 13 november 2011

vaken

Av Rosita jakobsson - 13 november 2011 01:58

Ja vad ska man säga...

Idag har jag och bosse varit på stan och köpt lite kläder. Suck jag avskyr att fara på stan och handla kläder med barn. Felicia vill ju springa runt hela tiden och så måste jag springa efter henne.


Sen väl hemma så kom morsan förbi och vi såg film :-)

Felicia har ju blivit jätte duktig föresten. Hon är blöjfri  ca 2 - 4 tim per dag nu och går och hämtar pottan direkt hon vaknar. haha Hon ska som ha koll på var den finns. Men den där tjejen kan kissa. När jag kollade i pottan tidigare idag och hon hade kissat så var ju pottan halvfull. hahhaa.

Hon har också verkligen kommit igång med talet nu mer än förr. Det går verkligen fort nu. Jag räknade ut att på ca 3 dar så har hon lärt sig ca 10 nya ord :-) Och om man säger alfabetet så kan hon hörma nästan varje bokstav.

Hon börjar verkligen efter apa vad man säger nu. Bäst att tänka vad man säger :-D


Nu sitter jag uppe sent själv. Jag har sovorgon i morgon så jag tänkte passa på. Det är så sällan man är uppe så här sent när man har barn. Lyssnar på musik som jag aldrig blir less på :-) Jag har sök och sökt efter en viss låt och nu har jag äntligen hittat den. Jag trodde den var rellativt ny men den kom från 09. Kankse därför det var så svårt att hitta den. haha


Längtar till i morgon då jag och Bosse ska till Bosses föräldrar på förmiddagen och fira yngve påp fars dag. Efter det så ska vi fara till Linnea och Akram och självklart lilla jonas som har blivit så stor :-) Jag och Linnea ska då passa på att fira vara män :-) Jag  Och Bosse köpte en prinssestårta som vi ska ta med. Hoppasbara dom vill ha den :-) haha Annars få man väl äta upp den själv. haha


Nä nu måste jag egentligen gå o sova. Blev ett långt inlägg det här med det är väl kul med lite omväxling. haha  NATTI

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2022 07:48

Idag ska jag prova på ett annat jobb. Som lokalvårdare. Dom ringde igår och erbjöd mig heltid. Så ska prova idag. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte blir för jobbigt. Vill verkligen stanna på bistro men det är många fördelar med en hel...

Av Rosita jakobsson - 7 december 2021 11:45


Ja som rubriken säger. Jättegott julbord på jobbet ...mums

Av Rosita jakobsson - 11 oktober 2021 17:04

Ka som sagt är det mycket just nu. Bara idag så har jag först haft möte med LSS ang korttids för felicia. Sen direkt efter blev det tandläkaren. Inga hål nu heller hihi. Så nu på väg hem igen då jag ska direkt till gymmet med brorsan. Efter det blir ...

Av Rosita jakobsson - 2 oktober 2021 17:08

Fick veta häromdagen att jag ska få fortsätta jobba med dom nya ägarna på gamla jobbet. Hihi. Blir kanske inte så ofta men går det bra för dom så finns ju möjligheten till mer tid. Jag är förhoppningsfull iaf. Roligt att få meddelande från chefen att...

Av Rosita jakobsson - 29 september 2021 20:10

Idag när jag kom hem från jobbet så bröt jag ihop. Detta var min allra sista dag på mitt jobb. Så himla sorgligt efter ca 5 år. Hoppas jag hittar ett annat jobb snart. Så jag får en anledning att göra nått på dagarna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards