Direktlänk till inlägg 13 april 2019

Förklaring

Av Rosita jakobsson - 13 april 2019 18:26

Idag har jag varit ute en hel del i det fina vädret :-). Nu känns det att sommaren inte är allt för långt borta.

Jag och min mamma tog bussen i morse och for till MM och köpte snus. Efter det så gick vi till jula och sen maxi där vi åt brunch mmmmmm. Glömde dock ta kort på den men de va lite blandat med mat :-).
Felicia såg Mica mixi eller vad maskotyen nu heter. Hon fick sig en kram men hon va lite snabb så jag hann inte få med kramen.

När jag pratade med en kompis häromdagen så fick hon mig att inse att jag skriver i bloggen så om att alla redan känner till allt i mitt liv och allt angående Felicia. Så jag tänkte att jag ska förklara om det är någon som undrar.

När Felicia var liten så var hon ganska sen i utvecklingen. Hon började gå själv när hon var 25 mån...ca 2 år. Så rätt sent. Och vi märkte av lite brister i talet, hur hon reagerade på vissa saker och sömnsvårigheter. Vi fick då träffa en barnpsykolog som gjorde en utvecklingbedömning. Visade sig att Felicia låg lite under sin ålder.
När hon sedan började förskola började hennes svårigheter visa sig mer på grund av alla intryck samt press av vad man skulle klara av. Hon har haft problem med att gå på toa själv så hon förstod att hon va lite annorlunda. Hon har fortfarande samma problem vi har anpassat oss och får även hjälp med det :-).
Kring förskoleåldern så fick vi göra en ordentlig utredning då vi trodde hon kanske hade adhd. Vi fick göra utredningen via ett ställe som heter Modigo. Det visade sig att hon hade adhd samt atypisk autism.

Vi kämpar alla med att få vardagen att gå runt men vissa dagar är jobbigare än andra. Felicia vet om sina diagnoser och förstår att det inte är något att skämmas för. Hon är speciell på sitt vis. Hon är den mysigaste, gulligaste o sötaste flicka i mammas ögon :-).

Jag kommer nog att skriva mycket i bloggen som handlar om min vardag med Felicia och då hoppas jag ni nu förstår lite mer om varför det kan vara lite annorlunda och mycket möten och sånt.

Är det något ni undrar över så är det bara att fråga.
Nu ska jag ladda mobilen. Duscha och mysa :-) ha det

Förstår inte att barnr så förtjusta i allt som är utklätt hahah men kul att det inte krävs så mycket för att nån ska bli glad :

Varmt ute i solen idag. Underbart.

Lite kvällsmys:-)

 
 
Carmen

Carmen

14 april 2019 13:23

Gud så söt hon blev i sitt kortare hår, kul att det var utsläppt så att man fick se det. Hon är så fin i utsläppt :-).

Superbra skrivet i din förklaring om erat liv.
Vi hörs gumman.

KRAM.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Rosita jakobsson

14 april 2019 16:50

Tack gumman :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2022 07:48

Idag ska jag prova på ett annat jobb. Som lokalvårdare. Dom ringde igår och erbjöd mig heltid. Så ska prova idag. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte blir för jobbigt. Vill verkligen stanna på bistro men det är många fördelar med en hel...

Av Rosita jakobsson - 7 december 2021 11:45


Ja som rubriken säger. Jättegott julbord på jobbet ...mums

Av Rosita jakobsson - 11 oktober 2021 17:04

Ka som sagt är det mycket just nu. Bara idag så har jag först haft möte med LSS ang korttids för felicia. Sen direkt efter blev det tandläkaren. Inga hål nu heller hihi. Så nu på väg hem igen då jag ska direkt till gymmet med brorsan. Efter det blir ...

Av Rosita jakobsson - 2 oktober 2021 17:08

Fick veta häromdagen att jag ska få fortsätta jobba med dom nya ägarna på gamla jobbet. Hihi. Blir kanske inte så ofta men går det bra för dom så finns ju möjligheten till mer tid. Jag är förhoppningsfull iaf. Roligt att få meddelande från chefen att...

Av Rosita jakobsson - 29 september 2021 20:10

Idag när jag kom hem från jobbet så bröt jag ihop. Detta var min allra sista dag på mitt jobb. Så himla sorgligt efter ca 5 år. Hoppas jag hittar ett annat jobb snart. Så jag får en anledning att göra nått på dagarna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards