Direktlänk till inlägg 21 mars 2018

suck

Av Rosita jakobsson - 21 mars 2018 14:58

ja det har inte blivit så mycket inlägg de senaste dagarna. anledningen är att jag helt enkelt inte orkat då jag ramlat. Ja jag vet att jag är klumpig :-) Lyckades ramla i hallen, på en vattenfläck. Flög åt sidan och landade på sidan och avslutade med att slå in skallen i golvet. Har fortfarande märken kvar efter mattan på pannan haha. men verkar även stukat handleden, gjort illa axeln. samt stukat samma fot som jag redan gjort illa 2 ggr tidigare. sååå typiskt. Det är så tråkigt att bara vara hemma, hoppa omkring på kryckor. Jag hade hellre jobbat och umgåts med vuxna människor haha. De ända positiva va att jag kanske skulle få lugn och ro....va det tänkt. Men tyvärr!! Första natten efter vi kom hem från akuten så fick jag ändast typ 3 tim sömn då jag skulle upp med felicia. Hon däremot mådde inte bra så hon fick vara hemma. hon mådde dock mycket bättre senare på dagen så jag tror det va fejk för att hon var orolig för mig.

kämpade dock egenom gårdagen med hoppet att hon skulle till skolan idag. men nej!!  Felicia vaknade vid midnatt och har varit vaken sen dess. Fattar inte hur hon orkar. Mellan ca 00.00 till 04.00 så skrek hon och bråkade ordentligt. värsta adhd utbrottet på ett tag. Inte blev de bättre av att jag oxå har så ont och bara vill ha lugn och ro. Tack o lov så fick jga ringa en kompis och prata av mig mitt i natten haha. kändes mycket bättre efter det iaf :-)

Idag är jag då väldigt trött och ser inte riktigt fram emot mötet på skolan vi har sen angående hennes anpassningar m.m vi brukar ha möten rätt ofta och det är bra men jag vet att dom säkert kommer ta upp felicias frånvaro igen. dom brukar säga att det är ju bara att ta henne till skolan. punkt slut. Dom verkar inte förstå att det är inte så lätt att tvinga med sig en snart 9 åring med trotssyndrom. vill hon inte så går det typ inte. Och nu är det verkligen svårt då jag inte kan gå ordentligt. Och har ont i armen. Kan inte riktigt kämpa med henne på samma sätt.


En annan sak som gör mig lite irriterad (ja jag är lättirriterad idag av nån anledning :-) ) är att på mitt lönebesked så står det att jag inte har några betalda semesterdagar intjänade. Jag har ju jobbar ca 1 år så nog har jag det. Har redan bett chefen prata med lönekontoret men det verkar ju inte ha nån effekt. Det är ju inte hela världen då jag vet att jag har några dagar. dock så vill jag gärna veta exakt hur många som är betalda så jag kan börja planera min semester då det snart är dags för den. Även om jag har rätt till 25 obetalda dagar så har jag inte tänkt ta ut dom dagar jag inte får betalt för. utan bara de betalda. därför vill jag gärna veta. Jag får nog prata med chefen igen när jag återgår till jobbet. Är dock sjukskriven den här veckan ut iaf. tror det borde räcka då jag känner att foten blir bättre varje dag :-)


Nu ska jag göra mig iordning för skolmötet och efter det så ska jag se om jag kan diska eller inte. beror på hur länge jag kan stå upp haha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2022 07:48

Idag ska jag prova på ett annat jobb. Som lokalvårdare. Dom ringde igår och erbjöd mig heltid. Så ska prova idag. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte blir för jobbigt. Vill verkligen stanna på bistro men det är många fördelar med en hel...

Av Rosita jakobsson - 7 december 2021 11:45


Ja som rubriken säger. Jättegott julbord på jobbet ...mums

Av Rosita jakobsson - 11 oktober 2021 17:04

Ka som sagt är det mycket just nu. Bara idag så har jag först haft möte med LSS ang korttids för felicia. Sen direkt efter blev det tandläkaren. Inga hål nu heller hihi. Så nu på väg hem igen då jag ska direkt till gymmet med brorsan. Efter det blir ...

Av Rosita jakobsson - 2 oktober 2021 17:08

Fick veta häromdagen att jag ska få fortsätta jobba med dom nya ägarna på gamla jobbet. Hihi. Blir kanske inte så ofta men går det bra för dom så finns ju möjligheten till mer tid. Jag är förhoppningsfull iaf. Roligt att få meddelande från chefen att...

Av Rosita jakobsson - 29 september 2021 20:10

Idag när jag kom hem från jobbet så bröt jag ihop. Detta var min allra sista dag på mitt jobb. Så himla sorgligt efter ca 5 år. Hoppas jag hittar ett annat jobb snart. Så jag får en anledning att göra nått på dagarna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards