Direktlänk till inlägg 15 mars 2018

aj vilken soppa!

Av Rosita jakobsson - 15 mars 2018 19:38

Idag började jag jobbet tidigt då jag hade ansvar för varorna.jag är inte så överförtjust i det efter som det ofta är så tungt. men man får väl se det som träning haha. har då ont överallt iaf. dagen flöt på rätt bra sen även om det har varit väldigt mycket folk på jobbet idag. men när maten som blev över kom in i diskrummet  så hällde jag såklart soppan (som var jättevarm för den delen) över mina händer!!. det va inte med flit.fick lite panik då kranen i diskrummet är fast påsupervarmt också så jag kunde inte skölja precis. slutade med att jag "tvålande in" händerna för att få bort lite och svalka. men händerna svider fortfarannde ikväll och speciellt över fingrarna. tur att jag är ledig i morgon . min mamma var så snälll och diskade åt mig när jag kom hem. jag unde inte använda händerna så bra hah. Börjar klia lite nu såd et är nog redan på bättringsvägen....som sagt.....man lär sig av sina misstag.......förhoppningsvis :-D. sem blev jag glatt överaskad när en arbetskamrat kom in till mig på jobbet och frågade om jag ville följa med och simma på måndag. Blir första gången jag umgås med en arbetskamrat på fritiden :-) . men hon är en av dom som jag kommer bäst överens med. såd det ska blir kul. Skoj att blir tillfrågad.


Efter jobbet så blev det storhandling iaf. nu fårjag fan inte handla mer. går hårt på mina sparpengar. Men nu har jag då mat haha.

nu orkar jag typ inte göra någonting så jag ska fixa middag som jag fick med mig hem från jobbet och bara sitta slöa.


imorgon har vi sista mötet ang andhd. Då ska det handla om konflikter med skolan typ. Det ska bli jätterspännande att höra. Kanske man får lite tips från de andra föräldrarna där.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2022 07:48

Idag ska jag prova på ett annat jobb. Som lokalvårdare. Dom ringde igår och erbjöd mig heltid. Så ska prova idag. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte blir för jobbigt. Vill verkligen stanna på bistro men det är många fördelar med en hel...

Av Rosita jakobsson - 7 december 2021 11:45


Ja som rubriken säger. Jättegott julbord på jobbet ...mums

Av Rosita jakobsson - 11 oktober 2021 17:04

Ka som sagt är det mycket just nu. Bara idag så har jag först haft möte med LSS ang korttids för felicia. Sen direkt efter blev det tandläkaren. Inga hål nu heller hihi. Så nu på väg hem igen då jag ska direkt till gymmet med brorsan. Efter det blir ...

Av Rosita jakobsson - 2 oktober 2021 17:08

Fick veta häromdagen att jag ska få fortsätta jobba med dom nya ägarna på gamla jobbet. Hihi. Blir kanske inte så ofta men går det bra för dom så finns ju möjligheten till mer tid. Jag är förhoppningsfull iaf. Roligt att få meddelande från chefen att...

Av Rosita jakobsson - 29 september 2021 20:10

Idag när jag kom hem från jobbet så bröt jag ihop. Detta var min allra sista dag på mitt jobb. Så himla sorgligt efter ca 5 år. Hoppas jag hittar ett annat jobb snart. Så jag får en anledning att göra nått på dagarna. ...

Ovido - Quiz & Flashcards