Direktlänk till inlägg 13 mars 2018

Hemma

Av Rosita jakobsson - 13 mars 2018 17:03

Nu är jag hemma igen :-) och jag behövde i te fara till jobbet naken hihi. Kläderna hade torkat tillräckligt så det va tur.
Det blev inget utveckligssamtal på jobbet då en visst tant ( min mamma) är sjukskriven. Då vi är få personal så får vi ta det nån dag som passar bättre :-). Men de va skoj ändå på jobbet. Vi hade praktikanter idag igen. Vilket vi har rätt ofta. Och dom va rätt duktiga må jag säga. Jag fick lära dom hur disken funkar då dom ska få va där imorgon då det inte är nån ordinarie som kan. Det va lite konstigt att lära ut eftersom alla har sitt eget sätt. Och ibland så blev jag lite stressad över att det inte gick tillräckligt fort. Haha. Men man får ha överseende med att jag är ju van och har byggt på mitt sätt att jobba. Praktikanterna har ju aldrig provat förr. Så dom va duktiga :-).

Glad är jag också då jag hann få med mig en matlåda idag. Det va pasta med ost och skinka. Mmmmm. Det och flygande Jacob har blivit 2 av mina favoriträtter på jobbet. Och som tur är så är det just flygande Jacob när jag jobbar nästa gång. Hehe. Värsta jackpotten. Man får hitta de små glädjestunderna :-).

Nu ska jag vila mina trötta fötter. Äta och sen blir det väl ännu mer disk.....om jag orkar. Tyvärr så försvinner den inte av sig själv ,? sen ska jag nog bara ta det lugnt resten av kvällen. Kanske träna lite..Vi får se om jag orkar de oxå. Haha är så trött just nu.

Ha de:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosita jakobsson - 12 januari 2022 07:48

Idag ska jag prova på ett annat jobb. Som lokalvårdare. Dom ringde igår och erbjöd mig heltid. Så ska prova idag. Hoppas verkligen att det går bra och att det inte blir för jobbigt. Vill verkligen stanna på bistro men det är många fördelar med en hel...

Av Rosita jakobsson - 7 december 2021 11:45


Ja som rubriken säger. Jättegott julbord på jobbet ...mums

Av Rosita jakobsson - 11 oktober 2021 17:04

Ka som sagt är det mycket just nu. Bara idag så har jag först haft möte med LSS ang korttids för felicia. Sen direkt efter blev det tandläkaren. Inga hål nu heller hihi. Så nu på väg hem igen då jag ska direkt till gymmet med brorsan. Efter det blir ...

Av Rosita jakobsson - 2 oktober 2021 17:08

Fick veta häromdagen att jag ska få fortsätta jobba med dom nya ägarna på gamla jobbet. Hihi. Blir kanske inte så ofta men går det bra för dom så finns ju möjligheten till mer tid. Jag är förhoppningsfull iaf. Roligt att få meddelande från chefen att...

Av Rosita jakobsson - 29 september 2021 20:10

Idag när jag kom hem från jobbet så bröt jag ihop. Detta var min allra sista dag på mitt jobb. Så himla sorgligt efter ca 5 år. Hoppas jag hittar ett annat jobb snart. Så jag får en anledning att göra nått på dagarna. ...

Skapa flashcards